Немає в світі казки яку люблять діти та дорослі більше ніж казка Шарля Перо про Попелюшку, її чарівну туфельку та прекрасного Принца. Ця дивовижна історія давно живе на театральній сцені та в кіно.
Великий композитор Сергій Сергійович Прокоф’єв, що написав багато прекрасної музики, автор опер, симфонічної, хорової та камерної музики, відомого балету «Ромео та Джульєтта», також любив казку про Попелюшку. У 1940 році Галина Уланова підказала композитору ідею казкового балету, передчуваючи, що саме геніальний Прокоф’єв здатний створити таку яскраву, образну, то ліричну, то гротескну, істинно «театральну» музику. Так у 1944 році народився цей балет, і , мабуть, справдилася мрія самої Попелюшки про те, щоб розповісти свою історію танцем. Адже Попелюшка так любила танцювати. З тих пір балет було поставлено у багатьох театрах світу. А Сьогодні він народжується знову, тому що його виконавці – діти, артисти Дитячого балетного театру.
У 1999 році видатний хореограф Ігор Чернишев здійснив цю постановку для юних артистів – учнів школи.
Наша «Попелюшка» побачила світло рампи багатьох сцен Європи та Азії, її із захватом зустрічали юні глядачу Єгипту, Іспанії, Португалії, Японії та Китаю.
Балет-казка «Попелюшка» на сцені театру вже 22 сезон!
Короткий зміст
Пролог
Перед нами прекрасна Фея! А це означає, що настає час для чарівництва.
У казці Фея стане нашою доброю супутницею, а для Попелюшки янголом-охоронцем.
I дія 1 картина
Ранок. Будинок, де живуть Мачуха з дочками та Попелюшка, ще спить. Сплять й мешканці будинку – усі, окрім Попелюшки, котрій треба встигнути навести лад. Робота горить у її спритних руках.
2 картина
А ось і сестри. День для них, як завжди, починається зі сварки. Але Мачуху її безглузді доньки захоплюють: хай милі дівчатка станцюють, хай покажуть своє вміння. Ба! Так в них нічого не виходить! А тут ще, як на зло, у Попелюшки так добре виходит. Мачуха розгнівана, а Злюка та Кривляка (мабуть з переляку) раптом починають робити складні «па». Вчитель танців дає Злюці та Кривляці урок – адже їх запрошено до Палацу на бал, на честь повноліття Принца. Попелюшка потай спостерігає за уроком й теж вивчає танець.
3 картина
Провівши сестер та Мачуху, Попелюшка залишається сама на своїй кухні. Чесно кажучи, вона полюбляє бути сама. Чайники та каструлі, чашки, ложки, що їх Попелюшка кожного дня чистить до блиску, її добрі друзі.
Попелюшка іноді уявляє, що вона принцеса, а кухонне приладдя - придворні.
Ой! Дивиться, посуд й справді оживає! Радісна Попелюшка танцює зі своїми помічниками. З’являється Фея, якій Попелюшка розповідає свою нездійсненну мріє – потрапити на бал.
Але у казці завжди чекай на диво! За веління красуні Феї усе навкруги перетворюється: миші на коней, пажів та кучера.
Чарівна свита подає Попелюшці прекрасне плаття та срібні туфельки.
Але Фея має одну умову: Попелюшка повинна залишити палац не пізніше опівночі, інакше дива зникнуть і вона знов опиниться у домашньому вбранні та дерев’яних черевиках.
4 картина
Королівський палац повен гостей. Серед них Мачуха зі Злюкою а Кривлякою, які мають намір своєю танцювальною майстерністю підкорити Принца та придворних.
А ось і Принц. Він нудьгує серед запрошених гостей. Раптово зала палацу немов засвічується чарівним світлом. На балу з’являється незнайома принцеса, чия чарівність підкорює усіх присутніх, навіть Мачуху та сестер, які не впізнали красуню Попелюшку. Принц не в змозі відвести закоханого погляду від привабливої незнайомки. Він має намір пригостити дівчину екзотичними фруктами (три апельсини), але Мачуха з доньками й тут демонструє свою спритність: фрукти вже в них у руках.
Принцу з незнайомкою хочеться сховатися від метушні та сум’яття бала. Фея допомагає їм лишитися наодинці. Час стрімко плине. Почувши бій годинника, Попелюшка згадує про обіцянку,що вона дала Феї, й так поспішає залишити палац, що втрачає туфельку. Її знаходить Принц.
II дія
5 картина
Принц вирушає на пошуки чарівної незнайомки. По всьому світі мандрує Принц Він зустрічає багато принцес – Іспанську, Східну… Але в жодній з них Принц не може знайти навіть віддаленої схожості з дівчиною, що заволоділа його серцем.
6 картина
Будинок, де живе Попелюшка. Сестри вихваляються одна перед одною та перед Попелюшкою подарунками та знаками уваги, що вони отримали від Принца на балу.
Раптово з’являється Принц, який обійшов усе королівство у пошуках незнайомки. Залишився тільки цей останній будинок. Мачуха з доньками захоплено вітають Принца та марно намагаються приміряти витончену туфельку.
Зненацька Принц помічає скромну фігурку та з радістю впізнає у ній свою кохану. Нарешті Попелюшка та Принц знайшли одне одного!
7 картина
У королівському палаці усі з нетерпінням чекають на появу Принца та Попелюшки. А ось і вони, закохані та щасливі. Добра Фея благословляє юну пару на довге-довге щастя.
Про постановку
Лібретто Н.Волкова в редакції І.Чернышева
Композиція та хореографія І.Чернышев
Ассистент хореографа І.Румянцева-Чернышева
Диригент-постановник Ю.Янко
Художник-постановник О.Сибірцева
Художник-декоратор Г.Батий
Литературні редактори С.Лепіна и Н.Удалова
Педагоги-репетітори заслужений діяч мистецтв України Н.О.Ржевська, Т.Іваннікова, Т.Старікова, Т.Чепалова, Ж.Мурадян, Є.Волховский, Б.Приступ